Op 12 augustus namen zeven enthousiaste medewerkers van ERIKS Nederland deel aan de CX maturity scan die is ontwikkeld door SpringX in samenwerking met Handpicked Agencies.
Wat is de maturity scan?
Met de maturity scan kun je in drie uur de volwassenheid van klantgerichtheid van jouw bedrijf in kaart brengen. Je krijgt inzicht in wat er verbeterd kan worden, maar, en dat is minstens zo belangrijk, ook de sterke punten van jouw organisatie worden belicht.
Maturity scan bij ERIKS Nederland
We begonnen de ochtend met een introductie in klantbeleving. Sommige zaken zijn misschien voor de hand liggend, maar we merken telkens dat er voor iedereen een aantal eye openers tussen zitten. Daarna hebben we samen gekeken hoe ERIKS Nederland scoort op de vijf dimensies van Service Excellence. Aan het einde van de sessie hebben de ERIKS-medewerkers beoordeeld wat volgens hen de hoogste prioriteit moet krijgen. SpringX werkt dit uit tot een samenvatting dat aanzet tot acties daar waar dat het meeste nodig is.
Reacties van de deelnemers
De deelnemers vertelden dat ze de sessie waardevol en inhoudelijk erg sterk vonden, met veel eye openers. Men heeft het ook als erg prettig ervaren dat de deelnemers uit verschillende business units kwamen, wat hun eigen inzicht in de organisatie heeft verbeterd.
Ook interesse in een maturity scan?
Wil jij ook weten hoe jouw organisatie ervoor staat op het gebied van het centraal stellen van de klant, zodat je dit daarna gericht verder kunt gaan verbeteren? Neem dan contact met ons op: info@springx.nl!