“Whether the company knows it or not, a company is a service organization that happens to sell products, not a product making organization that happens to provide service.”
Tom Farmer
Home »
Klantbeleving
Het leveren van goede producten is een vanzelfsprekendheid geworden. Daarmee kan jij je dus niet meer van andere organisaties onderscheiden. Klantbeleving is steeds vaker de doorslaggevende factor voor dienstverlenende organisaties én productiebedrijven; voor profit én non-profitorganisaties; voor B2C én B2B-organisaties.
Klantbeleving verbeteren
Je wilt je klant positief en oprecht verrassen met je positieve, verrassende service en klantcontact. Zo maak jij van je klanten ambassadeurs. Het leveren van een ultieme klantbeleving heeft een positieve business case:
- je genereert een hogere omzet bij bestaande klanten
- je behoudt bestaande klanten
- je hebt lagere kosten (want klanten klagen minder en er zijn bijvoorbeeld minder retouren)
- je krijgt positieve mond-tot-mondreclame omdat je klanten jouw organisatie aanbevelen bij vrienden, familie en andere relaties
SpringX helpt je met glashelder inzicht, concrete acties en pragmatisch interimmanagement om je doelen te bepalen en te behalen. Dat doen wij onder andere met de volgende diensten.
INZICHT IN KLANTBELEVING
SpringX helpt je onder andere met de volgende diensten.
Awareness workshops (oa CX workshop)
Service Excellence
Met de Europese richtlijn voor Service Excellence in ons achterhoofd hebben Handpicked Agencies en SpringX samen een praktische Awareness workshop ontwikkeld. Daarmee krijg je een duidelijk antwoord op de vraag hoe volwassen je organisatie is in het leveren van excellente service. Deze interactieve workshop geeft in 3 uur inzicht en overzicht aan een afvaardiging van jouw organisatie. Je krijgt helder en concreet:
- een beeld van en consensus over de aspecten waarop jouw organisatie goed scoort in het leveren van een uitzonderlijke klantbeleving.
- inzicht in en consensus over wat je nog kunt verbeteren.
- prioriteitstelling in het verbeteren van je customer experience.
Deze workshop is een stevige basis om van daaruit je klantgerichtheid te verbeteren.
Meten en onderzoeken klantbeleving
Inzicht is de basis om je service en klantgerichtheid doelgericht en succesvol te verbeteren. Meten is weten! SpringX helpt je om praktisch werk te maken van klantonderzoek.
Klantgerichtheid verbeteren
We helpen met het selecteren van de juiste software, het opstellen en implementeren van de juiste vragen en het uitsturen van de feedback-verzoeken. De ontvangen feedback krijg je in actionable dashboards te zien. Zo zorgen we ervoor dat jouw organisatie snel aan de slag kan met de eerste inzichten.
Meten en onderzoeken klantbeleving
Customer journey mapping
Customer Journey mapping is een techniek om ‘de klantreis’ van begin tot eind te visualiseren vanuit het perspectief van de klant. Het geeft je inzicht en vooral ook inlevingsvermogen in de wensen, verwachtingen en ervaringen die jouw klant heeft. Met customer journey mapping ga jij in de schoenen van je klanten staan. Zo wordt heel duidelijk zichtbaar wat goed gaat en wat nog beter kan.
Customer Journey mapping helpt je om prioriteiten te stellen en focus te houden, zodat je daarna een consistente klantreis kunt ontwerpen die leidt tot enthousiaste klanten die een ambassadeur zijn van jouw organisatie.
VAN INZICHT IN KLANTBELEVING NAAR ACTIE
Je hebt het inzicht.. en nu?
Service Excellence hackathon
Met een Service Excellence Hackathon krijg je spelenderwijs inzicht in de filosofie en het model van Service Excellence. Dat helpt en motiveert je om concrete en haalbare ideeën te ontwikkelen om te komen tot een excellente service. Je maakt kennis met de filosofie en het model van Service Excellence. Ook ontdek je waar jouw organisatie staat in de ontwikkeling van Service Excellence en genereren jullie ideeën, energie en inspiratie voor een hogere Service Excellence.
Inzicht in jouw Service Excellence
Zo krijg je snel en doelgericht:
- een gezamenlijke visie op Service Excellence en de positie daarin van jouw organisatie
- een duidelijk en inspirerend plan om je excellente service te ontwikkelen, inclusief concrete actiepunten
- een beeld van acties die je succesvol kunt implementeren.
Programmamanagement
Veel organisaties weten wel wat beter kan, maar vinden het door allerlei oorzaken soms lastig om echt concreet werk te maken van het verbeteren van klantbeleving. Onvoldoende kennis, de waan van de dag, gebrek aan capaciteit: allemaal begrijpelijke redenen waarom het customer centric denken niet gestructureerd ingebed wordt in je organisatie. Wij helpen je met onze pragmatische, op de closed-loop-feedback-methode gebaseerde aanpak. Met vijf simpele stappen zorg je dat klantgerichtheid en -beleving stevig verankerd wordt in je organisatie.
Programmamanagement
Best Year Yet® programma
BEST YEAR YET® is een eenvoudig én krachtig programma om van elk jaar het beste jaar (tot nu toe) te maken. Met deze methode maak je individuele medewerkers en/of je hele organisatie resultaatgerichter. Naast alignment binnen een team of de gehele organisatie, zorgt het programma ervoor dat u resultaten boekt, focus krijgt en houdt en dat medewerkers leren hun potentieel volledig in te zetten. Zo bereiken jouw medewerkers en daarmee jouw organisatie de gestelde doelen. Het Best Year Yet-programma mag alleen geleid worden door gecertificeerde organisaties. We zijn er trots op dat SpringX deze certificering heeft.
Interesse?
Vul het formulier in voor een gratis kennismakingsgesprek.